İstanbul Akvaryum 15'inci yılında 15 milyon ziyaretçiye ulaştı

İSTANBUL, (DHA) - İSTANBUL Akvaryum, 15'inci kuruluş yıl dönümünü ziyaretçileri ve çalışanlarıyla birlikte kutladı

- İSTANBUL Akvaryum, 15'inci kuruluş yıl dönümünü ziyaretçileri ve çalışanlarıyla birlikte kutladı. Programda konuşan İstanbul Akvaryum Genel Müdürü Dilek Çapanoğlu, bugüne kadar 150'den fazla ülkeden 15 milyondan fazla ziyaretçiyi ağırladıklarını söyledi. Çapanoğlu, akvaryumda bin 500 farklı türden yaklaşık 17 bin canlı bulunduğunu; eğitim, koruma ve sürdürülebilirlik çalışmalarıyla deniz yaşamının korunmasına yönelik faaliyetler yürüttüklerini dile getirdi.

İstanbul Akvaryum'da 15'inci kuruluş yıl dönümü kapsamında 25-28 Haziran tarihleri arasında kortej yürüyüşleri, çocuk atölyeleri, yüz boyama etkinlikleri ve çeşitli aktiviteler düzenlenecek. Kutlamalar kapsamında ayrıca kuruluşundan bu yana görev yapan ve 15 yıllık çalışma süresini tamamlayan çalışanlara plaket verildi, pasta kesildi.

17 BİN CANLIYA EV SAHİPLİĞİ YAPIYOR

İstanbul Akvaryum'da bugün bin 500 farklı türden yaklaşık 17 bin canlı bulunuyor. Toplam 17 tematik alan ve Amazon Yağmur Ormanı bölümünde Karadeniz'den Pasifik Okyanusu'na uzanan farklı ekosistemler ziyaretçilerle buluşturuluyor. Tesiste zehirli taş balığı, limon köpekbalığı, vatoz ve Türkiye'nin ilk ve tek gentoo penguenleri gibi çok sayıda canlı türü yer alıyor.

EĞİTİM VE FARKINDALIK ÇALIŞMALARI YÜRÜTÜLÜYOR

İstanbul Akvaryum, yıl boyunca düzenlediği eğitim programları, okul ziyaretleri, atölye çalışmaları ve etkinliklerle çocuklar ve yetişkinlere deniz ekosistemleri, biyolojik çeşitlilik, sürdürülebilirlik ve çevre bilinci konularında eğitim veriyor.

38 TÜRE KORUMA, 15 TÜRDE ÜREME ÇALIŞMASI

İstanbul Akvaryum'da, bünyesinde bulunan canlıların bakımının yanı sıra nesli tehlike altındaki türlerin korunmasına yönelik çalışmalar da yürütülüyor. Açıklamaya göre, Uluslararası Doğayı Koruma Birliği'nin (IUCN) Kırmızı Listesi'nde yer alan 38 türün bakım ve koruma süreçleri sürdürülürken, 15 farklı tür için bilimsel üreme çalışmaları gerçekleştiriliyor.

25 Haziran 2011'de kapılarını açan İstanbul Akvaryum'un Genel Müdürü Dilek Çapanoğlu, yaptığı açıklamada, 15 yıl önce çıktığımız bu yolculukta insanları deniz yaşamıyla buluşturmayı, çevre koruma konusunda farkındalığı artırmayı ve gelecek nesillere daha yaşanabilir bir dünya bırakılmasına katkı sağlamayı hedefledik. Bugün milyonlarca ziyaretçiye ulaşmış olmanın ve dünyanın dört bir yanından misafirleri ağırlamış olmanın gururunu yaşıyoruz. Bu başarıda emeği bulunan çalışma arkadaşlarımıza ve 15 yıldır bizi tercih eden tüm ziyaretçilerimize teşekkür ediyoruz dedi.

'HEDEFLERİMİZDEN BİRİ, 7'DEN 70'E HERKESE DENİZ YAŞAMINI KEŞFETTİRMEKTİ'

Çapanoğlu, 15'inci yıl bizim için oldukça önemli. İstanbul Akvaryum'un kuruluşunun üzerinden 15 yıl geçti. Bu süre içerisinde 15 milyondan fazla yerli ve yabancı ziyaretçiyi ağırladık. Ayrıca Amerika'dan Zambiya'ya, İsviçre'den Hindistan'a kadar 150 farklı ülkeden misafirimizi İstanbul Akvaryum'da ağırlama fırsatı bulduk. Türkiye'nin ulusal akvaryumu statüsünde olan ve 15 milyondan fazla ziyaretçiye ulaşan İstanbul Akvaryum'un 15'inci yılını kutlamaktan büyük gurur ve mutluluk duyuyoruz. 25 Haziran 2011'de bu yolculuğa çıktığımızda en önemli hedeflerimizden biri, 7'den 70'e herkese deniz yaşamını keşfettirmekti. Bunun yanı sıra nesillerin korunmasına yönelik program ve projeleri sürdürmek, doğa ile insanı bir araya getirmek de temel amaçlarımız arasında yer alıyordu. Bugün İstanbul Akvaryum, uluslararası alanda en çok bilinen ve ziyaret edilen tesislerden biri haline geldi. Doğal yaşamın korunmasına katkı sağlayan, farkındalık oluşturan ve her yaştan ziyaretçiye doğadaki canlıları tanıma fırsatı sunan önemli bir destinasyona dönüştü. Aynı zamanda turizm açısından da son derece önemli bir görev üstleniyor. Bu nedenle 15'inci yılımızı büyük bir gurur ve mutlulukla kutluyoruz diye konuştu.

'ÇALIŞMALARIYLA ÜLKEMİZİ YURT DIŞINDA BAŞARIYLA TEMSİL EDİYOR'

Çapanoğlu, İstanbul Akvaryum şu anda 17 binden fazla canlıya ev sahipliği yapıyor. Deniz kaplumbağalarını kurtarma ve rehabilitasyon merkezi olarak faaliyet göstermesinin yanı sıra uluslararası kurtarma ve nesil koruma projelerine de devam ediyor. Bu çalışmalarıyla ülkemizi yurt dışında başarıyla temsil ediyor. Kayıtlarımız, bugüne kadar 15 milyondan fazla yerli ve yabancı ziyaretçiyi ağırladığımızı gösteriyor. Burada özellikle vurgulamak istediğim nokta, 7'den 70'e her yaştan ziyaretçiye hitap ediyor olmamızdır. Sadece belirli bir yaş grubuna veya kitleye değil, çocuklardan yetişkinlere kadar çok geniş bir ziyaretçi profiline ev sahipliği yapıyoruz. Önümüzdeki yıllarda da çevre koruma projelerimizi, eğitim odaklı gezilerimizi ve doğayı korumaya yönelik çalışmalarımızı sürdürmeye devam edeceğiz. Ziyaretçilerimizi yeni projelerle ağırlamayı hedefliyoruz. Hedeflerimiz büyük. Neden olmasın; ilerleyen yıllarda akvaryumu henüz gezmemiş diğer ülkelerden de ziyaretçi ağırlamayı hedefliyoruz ifadelerini kullandı.